Charitní pečovatelské služby – říjen 2019
Ve dnech 10. 10. - 31. 10. 2019 proběhlo dotazníkové šetření mezi uživateli Charitní pečovatelské služby za účelem dalšího zkvalitňování poskytovaných služeb a z důvodu zjištění zájmu o rozšíření provozní doby sociální služby. Pracovníci Charitní pečovatelské služby rozdali uživatelům celkem 112 dotazníků spokojenosti. Návratnost vyplněných dotazníků byla 63% (celkem tedy 71 dotazníků). Na některé otázky uživatelé neodpověděli. Následující údaje a grafy zohledňují pouze odpovědi, které uživatelé uvedli (zatrhli).
Odpovědi na otevřené otázky „jiná odpověď“ uživatelé odpověděli:
Otázka č. 2 – Víte, jaké úkony Charitní pečovatelská služba nabízí a s čím Vám může pomoci?
- zatím žádné jiné než stravu nepotřebujeme
Otázka č. 5 – Vyžadujete pomoc pečovatelky pouze v úkonech, které sám nezvládnete?
- zatím pomoc nepotřebuji, ani manželka
- vozí mi pouze obědy
- rozvoj jídla
Otázka č. 8 – Vyhovuje Vám provozní doba pečovatelské služby?
- vozí mi pouze obědy
- ano, ale uvítala bych ještě v nouzi mezi 19.00 - 20.00 hod.
Otázka č. 9 - V případě rozšíření provozní doby na soboty, neděle a svátky, v jakých konkrétních službách byste potřebovali pomoci?
- venčení psa
- z finančních důvodů zatím, ale nemohu
- odvoz k lékaři
- ještě nevím
Vzhledem ke skutečnosti, že 14 uživatelů uvedlo, že vyžadují pomoc pečovatelské služby také v úkonech, které sami zvládají, bude kladen větší důraz na zjišťování nepříznivé sociální situace a oprávněných potřeb během jednání se zájemcem o službu a během místního šetření. Dále bude pečlivě přehodnocována nepříznivá soc. situace a potřeby stávajících uživatelů pečovatelské služby v průběhu samotného poskytování soc. služby, kontrolních místních šetření a revizí individuálních plánů.
U otázky č. 8. „Vyhovuje Vám provozní doba pečovatelské služby?“ odpověděl jeden uživatel, že nevyhovuje a dva uživatelé v „Jiné odpovědi“ uvedli, že vozíme pouze obědy (nasmlouvané vývařovny o svátcích a víkendech obědy pro CHPS neposkytují) a v druhé odpovědi by dotazovaný uvítal rozšíření provozní doby mezi 19:00 a 20:00 hodinou. O rozšíření provozní doby na pozdní večerní hodiny neuvažujeme z toho důvodu, že se jedná o jednoho uživatele.
Na otázku č. 9. „V případě rozšíření provozní doby na soboty, neděle a svátky, v jakých konkrétních službách byste potřebovali pomoc?“ odpověděli pouze dva dotazovaní, že by uvítali pomoc s osobní hygienou. Tato skutečnost bude zjišťována při kontrolních šetření při revizi IP. Vzhledem k tomu, že nasmlouvané vývařovny CHPS o víkendech a svátcích obědy neposkytují, nelze vyhovět sedmi uživatelům ohledně zájmu o dovoz obědů. Jeden uživatel by měl zájem o pomoc při zajištění chodu domácnosti (úklid), tento úkon lze provést i v pracovních dnech. Čtyři uživatelé uvedli v „Jiné odpovědi“ venčení psa (tento úkon CHPS neposkytuje), nedostatek financí, ještě nevím a odvoz k lékaři (fakultativní činnost–zajišťujeme pouze ve všední dny, a to dle ordinačních hodin lékařů).
Pracovnice Charitní pečovatelské služby budou s výsledky dotazníkového šetření a návaznými kroky seznámeny na nejbližší poradě týmu Charitní pečovatelské služby.
Výsledky Vyhodnocení dotazníkového šetření mezi uživateli Charitní pečovatelské služby – 2019 budou zveřejněny na nástěnkách Charitní pečovatelské služby v DPS Novohradská, DPS Blansko a DPS ve Velešíně, dále na webových stránkách Charity Kaplice a ve Velešínském a Kaplickém zpravodaji.
Zpracovaly: Adéla Šavelová, sociální pracovnice
Vilma Štěpánová, vedoucí Charitní pečovatelské služby
Mgr. Ivana Žáčková