Všechno, co jste chtěli vědět o Kaplici, ale báli jste se zeptat.
Cesta do hlubin světové gastronomie
01. března 2020 / Zdeňka Lovčí
Letiště České Budějovice – kouřová clona a kde je zdravý rozum?
07. února 2020 / Dalibor Uhlíř
DISKUSE: Ad: K zamyšlení
31. ledna 2020 / Pavel Janota
DISKUSE: K zamyšlení
31. ledna 2020 / R. Macháčková
Logistika se mění před očima, je potřeba se připravit na budoucí trendy!
20. ledna 2020 / Zdeňka Lovčí
Potřebuje město prodat byty?
28. listopadu 2019 / Luděk Plza
Kvalita vody v koupališti a jak to je s novým koupalištěm?
22. listopadu 2019 / Libor Lukš
Jak kvalitní je voda na kaplickém koupališti?
22. listopadu 2019 / Lenka Felcmanová
Ohlédnutí za letní sezonou v našem městě očima seniora
22. listopadu 2019 / V. Horáková
Prosincový sloupek starosty Pavla Talíře
22. listopadu 2019 / Pavel Talíř
Wintonovo dítě - Příběh židovské dívky
09. listopadu 2019 / Jan Vaněček
Listopadový sloupek starosty Pavla Talíře
22. října 2019 / Pavel Talíř
Kapličtí senioři výletovali
16. října 2019 / František Doležal
Vaření s Petrem Stupkou zaujalo aktivní seniory
09. října 2019 / František Doležal
Neotištěný článek opozice ve zpravodaji
03. října 2019 / Opoziční zastupitelé Kaplice
Finanční úřad v Kaplici neskončí
21. srpna 2019 / Pavel Talíř
Léto v plném proudu a se spoustou zajímavých zážitků
25. července 2019 / Pavel Talíř
DOKUMENT: Argumentace nákupu nového automobilu pro potřeby Městského úřadu Kaplice
16. července 2019 / Lukáš Bodnár
Dopisové přítelkyně (Pen Friends)
16. července 2019 / Jan Vaněček
DOKUMENT: Argumentace opozičních zastupitelů k revokaci usnesení o nákupu automobilu pro Městský úřad Kaplice
08. července 2019 / Luděk Plza
Na prahu letních prázdnin
27. června 2019 / Pavel Talíř
Aktivita opozičních zastupitelů
27. června 2019 / Luděk Plza
INFO: Kapličáci.cz - nový webový a facebookový projekt pro všechny Kapličáky
22. června 2019 / Jan Bohdal
Červnové slovo starosty Pavla Talíře
09. června 2019 / Pavel Talíř
Umělci média potřebují - projekt UNES-CO Kateřiny Šedé a jeho mediální ohlasy
26. dubna 2019 / Zdeněk Duspiva
Gymnázium v Kaplici má šanci
18. února 2019 / Zdeňka Lovčí
Podnikat během studia?
09. února 2019 / Zdeňka Lovčí
Co mne napadá? Kultura je péče o duši
14. prosince 2018 / Jan Vaněček
ROZHOVOR: Ředitelka GEU Kaplice Zdeňka Lovčí: Rodinná atmosféra na škole není žádné klišé
12. prosince 2018 / Jan Bohdal
(Také) českokrumlovský spisovatel a lékař Ladislav Ptáček by se letos dožil 110 let
29. listopadu 2018 / Jan Vaněček
Divadlo s nejvyšším stropem
14. září 2018 / Jan Vaněček
Pozoruhodný říční druh: NEOVODÁK
13. září 2018 / Václav Král
Recept nejen pro Krumlováky: Mám málo peněz – co s tím?
04. června 2018 / Markéta Drdová
K projektu Unes-Co Kateřiny Šedé
12. dubna 2018 / Václav Král
ROZHOVOR: Prakticky nevidím rozdíl v kvalitě výuky v Kaplici v porovnání s tím, jak se předměty učí na vysoké škole, říká ředitel kaplického gymnázia, ekonomické školy a učiliště Ladislav Šolc
26. ledna 2018 / Jan Bohdal
TISKOVÁ ZPRÁVA: Město Český Krumlov vydává nová pravidla pro vjezd do pěší zóny15. dubna 2018 07:22 / Autor: Město Český Krumlov
Zklidnění provozu v historickém jádru Českého Krumlova mají přinést nová pravidla pro vjezd do pěší zóny, která město nyní vydává. Od 1. května 2018 vejdou v účinnost změny, které minimalizují vjezd do centra města, a tím zmírní neustále se zvyšující zatížení úzkých uliček automobilovou dopravou. Doprava v pěší zóně je dlouhodobě vnímána jako problematická, zatěžuje běžný pohyb lidí v historickém centru, a proto město Český Krumlov přichází s novými pravidly, která přemíru vozidel regulují. Základem opatření se staly výstupy z dopravní studie, která detailně zanalyzovala současný stav. „Do pěší zóny denně vjede zhruba 1 150 aut, což představuje obrovské zatížení, museli jsme proto učinit kroky, jak celou situaci řešit, aby pěší zóna skutečně byla pěší zónou,“ uvádí místostarosta Josef Hermann. Návrh pro nový režim město připravovalo více jak čtyři měsíce a jedná se o první výraznou změnu po patnácti letech, kdy se naposled měnily podmínky provozu. Podstata změny spočívá v omezení během nejexponovanější části dne, tj. od 10.00 do 16.00 hodin, kdy bude vjezd do centra regulován na maximální možnou úroveň. Toto omezení se dotýká vlastníků nemovitostí, podnikatelských subjektů a kanceláří, které sídlí v centru. Provoz výrazně zatěžují také ubytovaní návštěvníci, kteří zajíždí k penzionům a hotelům autem. A zácpy v uličkách způsobují i velká shuttle vozidla. Pro tento typ dopravy je vymezen stejný čas, kdy do centra nebudou moci vjet, a to od 10.30 do 15.00 hodin. Neomezený vjezd budou mít po celý den naopak rezidenti, kteří v centru bydlí. Bez omezení mohou do pěší zóny také vjíždět složky integrovaného záchranného systému, vozidla, která odstraňují poruchy dodávek el. energie, vody, plynu apod. a držitelé karet ZTP. Neomezený vjezd bude platit pro taxi vozidla, která mohou zajistit službu těm, kteří do centra v uvedenou dobu vjet nemohou, například hotelovým hostům, či podnikatelům. Rada města také navrhla zvýšit poplatky za vydání povolení k vjezdu do pěší zóny; zákon o místních poplatcích umožňuje maximální výši za jednorázový vjezd 200 korun, nicméně rada navrhuje zvýšení z 20 korun na 100 korun; pro taxi za nepřetržitý vjezd 2000 korun měsíčně a vozidla shuttle zaplatí 1500 korun za měsíc. Poplatky bude ještě projednávat a schvalovat zastupitelstvo města na jednání 26. dubna 2018. Bez povolenky, tedy zdarma zůstává vjezd zásobovacím vozidlům, která do centra mohou mezi 19.00 a 10.00 hodinou. Záměr uvedení nových pravidel již od února prodloužila četná jednání s podnikateli, abonenty a dalšími zainteresovanými, kterých se vjezd do vnitřního městě týká, konečná podoba pravidel tak vejde v účinnost od 1. května 2018. „Podnikatelé v cestovním ruchu se dle svých slov dokážou se změnami vypořádat, nicméně předmětem kritiky je nevhodné načasování nových regulí. Jsme si vědomi, že nová omezení přichází na začátku sezóny, což mnohým ubytovatelům může zkomplikovat informovanost hostů,“ uvádí místostarosta Josef Hermann. Zavedení omezení je první etapou, kdy město ověří, jak opatření fungují, do jaké míry se provoz v pěší zóně zklidní, nebo naopak zda nadměrně nenaroste v čase povolených vjezdů. Tento pilotní projekt by měl vést ke konečnému řešení výsuvných sloupků umístěných na třech vjezdech do pěší zóny. Sloupky by měly být řízeny chytrým systémem, který uživatelům umožní například nákup povolenek přes internet, nebo mobilní aplikaci. Celému procesu bude předcházet zpracování technické studie, stanoviska památkové péče a další náročné administrativní postupy, proto k samotné realizaci sloupků by mohlo v příštím roce.